اطلاع رسانی دیر هنگام
رسانه ها در جهان امروز از اهمیت ویژه برخوردارند که متاسفانه به طور عادی مدیران تا لحظههایی که بحرانی به وجود نیاید به آن اهمیت نمی دهند. رسانه ها واحد روابط عمومی و تبلیغات نیستند . باید بتوان از پتاسیل رسانه ها استفاده به موقع کرد. مراکزی موفق هستند که بتوانند با اطلاع رسانی مناسب و پاسخگویی به موقع در شاف سازی مسائل مرتبط با افکار عمومی را رهنمود دهند باید مسائل مرتبط با افکار روز جامعه و صداقت و راستگویی را پیشه خود کنند . مثلاً در مورد ارز اگر اطلاع رسانی به موقع صورت میگرفت . مردم این همه عذاب نمی کشیدند و ضرر مادی و روحی روانی نمی خوردنند هم برای مسافران و هم برای دانشجویان هم برای تولید سخنگوی دولت اعلام کرد : ضعف اطلاع رسانی داشتیم و داریم چون روابط عمومی اطلاع رسانی به هنگام و شفاف ندارند . زیرا اطلاع رسانی به موقع باعث ایجاد ارزش اعتبار در جامعه می کند و مردم خواهند پذیرفت واقعیت مشکلات را زیرا مدیران همیشه در دسترس نیستند. زیرا رسانه ها به عنوان یک فرآیند مهم اثرگذار هستند و با توجه به پیشرفت های بی نهایت لحظه ای ارتباطات در دنیا باید بگوشیم با استفاده از علم سواد رسانه ای از دنیایی سریع ارتباطات عقب نمانیم زیرا ارتباطات و ابزارهای ارتباطی از جمله داشتن اینترنت کار آمد می تواند در این اطلاع رسانی بهنگام ما را یاری نماید . زیرا در دنیایی کنونی اعتبار کشورها به داشتن نفت و گاز و سرمایه های آنچنانی نیست بلکه به داشتن ایتنرنت پر قدرت است.
- ۹۷/۰۹/۲۶